会場は高田馬場のプロトシアターProto Theater。床に敷かれたシートをはがすとコンクリートの床が現れて、かなりの事が出来る。つまり水を使おうが、大きな音をだそうが文句が出ない場所だった。わたしは48平方メートルの床全面にゴムを塗り、皮膜を作った。さらにゴムスーツを着、黒い覆面のようなゴム切れはしで顔を隠し、すっかりゴムフェチと化していた。時代はバブルが弾けたといってもまだまだ、金余りの風潮が世間を支配していた時代で、だからこそ、パフォーマンスアートというダイレクトな表現に身を寄せ合った者たちが存在していたのだった。パフォーマンスアートは身体が媒体であるため、大した作品でもないのに買い手が付いた美術世界とは一線を画していた。

The venue was the Proto Theater in Takadanobaba. We pulled up the floor sheeting and uncovered a concrete floor and realized we could do lots of things there.

It was a place where we could use water or make noise without worrying about complaints. I covered the entire 48 square meter floor with layers of rubber, making a membrane. I also wore a rubber suit and hid my face behind a mask-like piece of black rubber. I was turning into a rubber fetishist. Even though the economic bubble had burst, it was still a time when the tide of excess money controlled the world, and artists were even more drawn to performance art because of it allows for direct forms of expression. Because the body is the primary medium of performance art, there was a line dividing it from the art world where buyers were still spending money on mediocre art works.

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